Re: Blikátka pro o ivení modelů AR 2/23

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Pátek Únor 24 10:12:19 CET 2023

Pěkný. To je výhoda MOSFETů, že jak G nežere nic, tak můžou bejt na
jeden C oba časy nezanedbatelný.

Je super jak dneska není problém koupit odpory 100M, nebo třeba i 100G.
Kdysi jsem říkával dětam na kroužku, "nezvykejte si na posunuté značení
kondenzátorů, určitě se dožijete opravdu kilovejch a nebudou vážit ani
kilo". Teď už říkám, že se takový daj koupit i na Ali a není to fejk,
nastartuje to traktor:-)

Proč 2N7000 nefunguje. Ze 3 uvedených má suverénně nejnižší hodnotu
forward transconductance. AO má 25 S, BS má 320 mS, a 2N jenom 100 µS.
Srovnání s AO trochu kulhá na úplně jiných podmínkách měření, ale s BS
byly oba měřeny na 10V/200 mA
Prostě trochu krám:-)
Připomnělo mi to problém s jedním kamarádem, tomu vždycky něco poradím a
jemu to nejde. Problém je, že že on má jakousi "standardní sadu"
součástek, kde jsou kromě R a C i nějaké tranzistory, ale krámy s
parametrama asi jako KF507:-)
Prej je to nějaká standardní sada, co se běžně používá s Arduinem:-)
Tak si k ní dokoupil BC546 a najednou všechno funguje.

https://www.onsemi.com/pdf/datasheet/mmbf170-d.pdf
https://datasheet.lcsc.com/lcsc/2204271430_Guangdong-Hottech-AO3420_C181095.pdf
https://docs.rs-online.com/aadc/0900766b813842af.pdf

PH