Re: Blikátka pro o ivení modelů AR 2/23

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Čtvrtek Únor 23 15:05:04 CET 2023

Zajímavé. Sestrojil jsem si baterku, zapojení je úplně stejné aniž bych
Danykovo zapojení znal. Ono to snad už víc zjednodušit nejde. Sice mám
jen 2x20 závitů na prťavém toroidu protože se tam víc nevešlo, ale ten
princip vinout to najednou jsem z lenosti také použil. Odpor do báze mám
tak 10x větší a ukázalo se, že účinnost trochu vzroste pokud ho
přemostím kondenzátorem tak 33pF. Nicméně to zapojení je dobře
reprodukovatelné, baterka vydržela svítit s AAA článkem 36 hodin v kuse,
odběr byl tak 15mA. A ten článek ani nebyl nový, ležel mi tu pár let.

Mrazík