Re: Blikátka pro o ivení modelů AR 2/23

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Středa Únor 22 21:32:39 CET 2023

Ano, to byl důvod proč nakonec zvítězila ta 555, protože v sobě má
nízkopříkonové komparátory. Ty sice žerou pořád, ale pořád stejně.
Ale ta vítězná 555 byla myslím nějaká speciální, protože normálně má i
ta CMOS celkem žravej dělič.

A mě teď napadlo, že by stačilo udělat banální oscilátor s operákem, jako:

Ale dát tam OZ super ultra low power, třeba MIC861, co podle DS při 2,7
V typicky žere 4,2 µA, všechny odpory budou mít předponu M a přibude
menší R a dioda.
A možná se najde i ještě víc ultra OZ, nebo komparátor.

Aha teď při zavírání záložek kouklám, že jsem přehlíd:
TLV8541 500nA nanopower supply current, 13,5 Kč v Mouserovi :-)
0,1 pA input bias, takže mez velikostí odporů je už jen finanční.

Pozavíral jsem ty záložky a dal gůglit "ultra low power pulse generator"

Ejhle, diskuse o dalším OZ, tentokrát 315 nA dle DS:
https://e2e.ti.com/support/amplifiers-group/amplifiers/f/amplifiers-forum/733776/tlv7031-ultra-low-power-pulse-generator

A další:  less than 1µA:
https://www.analog.com/en/technical-articles/ultra-low-power-reset-generatorrn.html

Vypadá to, že ten oscilátor s OZ je populární, no nedivím se:-)

PH