Re: Blikátka pro o ivení modelů AR 2/23

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Středa Únor 22 20:01:17 CET 2023

Tak 14 je schmit, takže standardní blikátko je:

(obrázek je původně pro 40106, ale to je jedno)
A samozřejmě není problém blikat i s velkou střídou, třeba 1:1000:

Ale, jak už se tu kdysi rozebíralo, když se napětí blíží hraničním
stavům, odběr roste. Už si nepamatuju kolik jsem naměřil, navíc to bylo
u 4093, ale celkem to překvapilo. Vítězem se tehdy stala 555C.
Ovšem celé to bylo snad při 9 V, je dost možné, že 74AHC1G14 při 3V
dopadne lépe.

Ale jinak si myslím, že nejlíp by mohl dopadnout stařičký NPN+PNP
relaxační oscilátor modernizovaný na MOSFETy. Jenže přeji příjemnou
zábavu s rozchozováním, ten má už v původní verzi dost komplikované meze
funkčnosti:-)

Další adept s neznámou spotřebou je s RS:

A pokud bude jeden výstup zatížen LEDkou, není potřeba R3. Možná nebude
potřeba už jenom při nesymetrii kapacit.

PH