Re: [OT] Re[2]: PCB z Číny a celní řízení

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Únor 22 19:47:07 CET 2023

Díky za info.
Já jsem to tam poslal toto pondělí (předevčírem). A už druhý den večer
to bylo vyrobeno.

Od té doby to celý další den stojí na položce "Delivery". Nevím, co to
znamená.
Jestli to prostě někde leží u nich a čeká na odvoz, nebo jestli už
opravdu probíhá nějaký transport.

Dělal jsem tam 4 různé desky na různé tlustém materiálu.
Jednu desku jsem záměrně seskládal z evidentně různých motivů.
Ale vyházel jsem z toho obrysy těch seskládaných subdesek a dal tam jen
celkový vnější obrys 100x100mm.
Chtěl jsem zjistit, jak na to budou reagovat. A prošlo to bez problémů.
Takže když to oni nemusí nějak rozfrézovávat, tak jim zřejmě víc motivů
na jedné desce nevadí.
Tu desku si snadno sám rozfrézuju na jednotlivé moduly. Mám to nacvičené
když si jinak dělám tišťáky sám.

Z čeho jsem ale pořád zmatený jako lední medvěd na Sahaře je ekonomická
stránka věci.
Zvolil jsem režim IOSS. Ale ten se vylučuje s dopravou EuroPacket,
kterou jsem chtěl použít.
Není mi jasné proč. Myslel jsem, že to IOSS znamená režim předplacení
VAT/DPH.
Ale proč se pak na to váže i jediný možná druh transportu?

Taky se mi moc nelíbila faktura, kterou k tomu vystavili.
To zaplacené DPH je tam uvedeno jako "Customs duties & taxes".
Což nevím, jak se na to bude dívat berňák při výkazu zaplaceného DPH.

Každopádně je tahle výroba PCB v Číně silně demotivující.
Pak člověk nemá žádnou radost, když si vyrobí vlastní tišťák. S vědomím,
že mohl mít 5 kusů v lepší kvalitě za 2 USD.
Což je míň, že mě stojí jen Cuprextit.
Docela pak chápu frustraci firem, které něco vyrábějí, a pak na trh
vstoupí někdo, kdo něco podobného vozí z Číny za 1/3 ceny.

PL