Blikátka pro oživení modelů AR 2/23

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Středa Únor 22 11:07:33 CET 2023

Dobrý den, dotaz spíš na pana Jindřicha Fučíka a jeho zajímavý příspěvek v
AR, ale pokud někdo má nějaké info k tomu, budu rád..
Řěším nějaké "  blikátko "  Mělo by to blikat jednou LED a z baterie něco
jako CR 2032. Je důležitá celková spotřeba a tedy životnost. Ta se nedá v
době kdy svítí LED ovlivnit ( jen proudem led) zato spotřeba když je LED
zhasnutá je důležitá. Našel jsem na webu nějaká hotová řešení s ATTINY13.
Paradoxně je pro takovou věc vhodný nějaký hloupý procesor s jedním
vývodem. Ale problém je ta spotřeba v klidu, co jsem našel je nejméně cca  4
μA*.*
A to je ještě zdá se  moc. Nedá se např u té PIC10Fxx zapnout nějaký spící
režim, nebo ty 4 μA   je limit  pro mikroprocesory a řešení je nějaké
diskrétní zapojení.
Jsem neprogramátor, LED rozblikat umím, ale to co se děje v procesoru co se
týče spotřeby když LED nesvítí neumím nijak ovlivnit.
Při střídě svítí nesvítí 1:3 až 1:10  a při použitém proudu LED  60μA    je
střední trvalý odběr cca 6-20μA. Akceptovatelný proud, při stavu "nesvítí"
který už neovlivní podstatně životnost napájecí baterie je pod 0,1 - 0,3μA.
Dá se to?