Re: [OT] Datová schránka a marketingové kecy

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Středa Únor 22 00:25:35 CET 2023

> Já bych zas upřesnil, že mi nevadí, že dokument po nějaké době pozbyde
> oficiální platnosti. Teda trochu vadí, ale ne tolik, jako, že sám zmizí
> z mojí schránky. To je prostě něco zcela absurdního. Ještě víc mi vadí,
> že zmizí dlouho před skončením toho certifikátu. Ať si klidně třeba
> zčervená, ale proč musí mizet? To si jako při dnešních cenách úložišť
> stát nemůže dovolit mít dostatečnou kapacitu pro všechny na 10 let?
>
> PH

Dobrý večer,

o kapacitu úložiště jde předpokládám až někde vzadu.
Vzhledem k možnosti konverze datové zprávy do listinné formy přímo z
datové schránky bych čekal, že jde o opatření, podporující příjmy z
datových trezorů a z poplatků za konverzi.
Nicméně za hlavní důvod považuji nárůst přístupových dob při velkých
počtech malých objemů dat. Každý, kdo musel řešit mnohačetný paralelní
přístup k velkému počtu záznamů jistě potvrdí, že přístupová doba
neroste lineárně s počtem záznamů a paralelních přístupů. To při snaze o
zachování použitelného přístupu datům vede k brutálnímu nárůstu
požadavků na výkon serverů a tím i zvýšení jejich ceny. Navíc, z vlastní
zkušenosti vím (datovou schránku používám od doby jejího povinného
zavedení pro právnické osoby), že 3 měsíce doby uložení jsem nikdy
nevyužil. Samozřejmě, datovou schránku beru jako ekvivalent poštovní
přihrádky, ne jako archivační nástroj. Musel bych být blb, kdybych
důležitá data svěřil do rukou státu :-D

jf