Overeni presnosti vlhkomeru

Aleš Procháska ales.prochaska na divesoft.com
Úterý Únor 21 19:23:27 CET 2023

Vlhkoměr se taky dá kalibrovat podle údaje na vzduchu a potom absolutní metodou změřit vlhkost toho vzduchu, což se učiní prohnáním pár litrů vzduchu přes trubičku se silikagelem a zvážením před a po.

Aleš Procháska

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Marek Sembol
Sent: Tuesday, 21 February, 2023 18:34
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Overeni presnosti vlhkomeru

DD,
snazim se overit presnost vlhkomeru pomoci soli. Vsechny navody co jsem potkal vypadaji hodne jednoduse. Kuchynska sul, pridat vodu aby vznikla husta kase, zavrit s vlhkomerem do uzavreneho pytliku a nechat v klidu na 12-24h. Vlhkomer by mel ukazovat 75%.
No toto jsem udelal. 6 vlhkomeru (3 ruzne typy) se ustalilo v intervalu 2% - coz povazuji za fantasticky vysledek. Jen mne trochu udivuje, ze je to 70-72%. Jasne, je to vsechno levna cina - ty bezna levna cidla mivaji dle DS +-2 az +-5%, takze je to krasne v toleranci a jsem spokojeny, ale na druhou stranu mne zarazi, ze jsou vsechna ujeta stejnym smerem. Zvlaste, ze to jsou ruzni vyrobci/konstrukce/stari....
Nebo je mozne, ze jsem test zdrbal? Vsude (jasne, necetl jsem laboratorni postupy) jsou udavana mnozstvi 'aby byla sul vlhka, hlavne tam proboha nesmi stat voda'... Dik za nazor
BR,
Marek