Re: vodice na bastleni

Vojtěch Petrucha petrucha na volny.cz
Středa Únor 15 14:43:24 CET 2023

zdravim,

>Ten predmet je dufam o spolahlivosti a parazitnych javoch, a cielom je mat ukazkovo zly priklad.

:-)  ne, je to takový předmět, kde se snažíme ukázat typicky studentům z gymnázia, jak vypadají součástky, jak se chovají a co zajímavého  se s nimi dá udělat, protože první tři semestry to zatím viděli jen teoreticky..
a zapojování na breadboardu je výrazně rychlejší, než pájení na univerzální nebo jednoúčelovou desku (což mohou, pokud chtějí, udělat v poslední části semestru, v rámci samostatného projektu)..
a ano, s parazitními jevy se tam bojuje, stejně jako v dalších již sérioznějších předmětech (kde se také pole také používá), kde pak velmi názorně vidí třeba vliv správného zemnění (např. při zapojování voltmetru s dvousklonnou integrací).

osnova cvičení je takováto: (klidně mě bijte :-)
1)Sestavení měřící platformy s 32-bitovým mikrokontrolérem ARM STM32G431 na nepájivém propojovacím poli
2)Měření přechodových dějů (seznámení se součástkami a použitím USB měřicího přístroje), diff. odpor LED
3)Bipolární a MOSFET tranzistory, vlastnosti, použití (základní zapojení, použití jako zesilovač k mikrofonu i spínač)
4)Operační zesilovač - sledovač, zesilovač, komparátor, oscilátor...
5)Rezerva a další zapojení s operačním zesilovačem, například analogový regulátor teploty
6)Senzory (fotodiody, fototranzistory) snímač přiblížení, sériový port (přenos dat do PC)
7)WiFi komunikace s mobilním telefonem pomocí modulu ESP8266 (ovládání zapojení z telefonu a zobrazení naměřených dat)
8)Digitální senzory a sběrnice - magnetometr, zobrazení dat na OLED displeji
9)Aktuátory - stejnosměrný motorek, krokový motor, pro zájemce BLDC motory
10)Rezerva + pájení,
11)12),13) Práce na individuálním závěrečném projektu
14)Obhajoba projektu (předvedení funkčnosti, prezentace postupu řešení)

v.

 wek