HA/MQTT

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Středa Únor 15 11:34:57 CET 2023

Zdravím,

dovolím si pár dotazů k Home Assistant a MQTT.

Když už si s tím hraju, tak jsem do toho rovnou zahrnul ESPHome -
zajímavý projekt, skoro jsem tam nenašel nic co by tím nějak nešlo
pořešit. Jen jsem z chování takový lehce zmatený, udělal jsem si zde
testovací konfiguraci - jedno PWM světlo, jedno vstupní tlačítko, jeden
switch (zamýšleno použít na relé). A vznikla mi další entita, která se
"nějak" přepíná v závislosti na ostatních přepínačích:

V ESPhome to mám takto:light:
   - platform: monochromatic
     name: "test kuchyň světlo"
     output: light_output_pwm

output:
   - platform: esp8266_pwm
     id: light_output_pwm
     pin: GPIO02
     inverted: true

switch:
   - platform: gpio
     name: "test switch"
     id: relay
     pin:
       number: 12
       inverted: true

binary_sensor:
   - platform: gpio
     pin: 13
     name: "Button kuchyň"

Proč tam vznikl ten přepínač na úrovni Kuchyň?

Dále jsem se chtěl zeptat jak nejlépe navrhnout strukturu topic u MQTT,
máte vyzkoušenou nějakou špatnou či dobrou cestu?

Napadá mě:

/home/temperature/mistnost/senzor

nebo

/home/mistnost/temperature/senzor