RE: Stmívač (regulátor jasu) klasických žárovek, řízení 0-10V

Miroslav Draxal evik na volny.cz
Středa Únor 15 10:01:44 CET 2023

Zdravím,

Kdyby jste chtěl dvě hoďky bastlit.

Je to psané ještě v MPLAB v asm.

Schema a prog. viz příloha.

Asi 20 modifikací běhalo po městě co bydlím.

Míra

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Petr Labaj
Sent: Sunday, February 12, 2023 3:27 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Stmívač (regulátor jasu) klasických žárovek, řízení 0-10V

Když se tady ten dotaz objevil, tak jsem napsal, aby tazatel použil nějaký běžně dostupný a levný komerční spínač,
ve kterém potenciometr nahradí nějakým obvodem, který bude jeho funkci simulovat tím externím řídicím napětím.
Dostal jsem děsný kartáč, že přece v těch snímačích je potenciometr spojený se síťovým napájením.
Myslím, že by se dal najít i nějaký, kde by to tak nebylo, ale už jsem neměl chuť a čas se tím dál zabývat.

Jako první samozřejmě člověka napadne fláknout tam optron v lineárním režimu a tím to oddělení zajistit.
Jenže tam je zřejmě problém kolem nuly, než se LEDka v optronu vůbec začne otevírat.
Jak jsem letmo nahlídl na to schema, tak v této konstrukci si s tím ale autor násilí nedělal.

Trochu bokem, současně i k souběžnému vláknu o bezdrátově ovládaném relé:
Třeba Lidl občas v akci prodával sadu 4 dálkově spínaných zásuvek, včetně celkem pěkného dálkového ovládání.
Pojede to zřejmě na nějakých 433MHz nebo tak něco. Má to velmi slušný dosah, u mě před 3 patra.
Jsou tam 4 spínané zásuvky, z toho jedna má i stmívač.
Má to učící režim, takže na kterýkoli čudlík se dá zapojit kterákoli zásuvka, případně i víc na jeden čudlík.
A zřejmě je to slušně kódované. Ještě nikdy se mi nestalo falešné sepnutí nebo vypnutí.
Cena byla tehdy snad 250 Kč nebo tak něco, prostě lidovka.

PL

U Konrada maji i manual se schematem, ale zase ho maji nedostupny

H8064IP'1.pub (conrad.com) <https://asset.conrad.com/media10/add/160267/c1/-/en/000190955ML03/manual-190955-whadda-k8064-stmivac-stavebnice-230-vac.pdf>