Re: Knoflíkové baterie

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Pondělí Únor 13 13:27:02 CET 2023

Ano v TP-25 (embák) se používala, typ AS4 bakelitový obal, dvě zátky které
se odstranily když se baterie uvedla do provozu. Jmenovité napětí 1,45V.
Vydržela roky... V těchto MB systémech ani tak nešlo o kapacitu jako o
dlouhou životnost baterie pokud někde je uložená v přístroji a nepoužívá
se.
Jako náhrada se dnes používá tužka AA  Energizer lithium (3,5Ah) ty v
současnosti zakoupené mají životnost až do roku 2040.
Já mám ve svém TéPéčku  vykuchaný originál, v něm je právě ta jedna tužka.