kombinovaný měřič půdy

Sobota Únor 11 20:49:17 CET 2023

Koupil jsem si v Hornbachu tento měřáček.

https://bonky.cz/p/meric-vlastnosti-pudy-2v1/?gclid=EAIaIQobChMIgty58piO_QIVZUaRBR3WGA9LEAQYAiABEgK-B_D_BwE

Krabička je zalepená a nikde v návodu není zmínka o tom, že by to mělo
baterku. Už jsem myslel, že to nic neukazuje. Chytím sondu do mokré
ruky, nebo ty dvě tyčky zkratuju a nic. Ale když jsem sondu potopil do
vody, na vodivost jde ručička až za roh. Nevíte někdo, jak to funguje?
Sonda má každou tyčku z jiného materiálu - měď a asi hliník?  a dole je
na obou elektrodách 1 cm ještě z něčeho jiného. Vodivost to ukazuje, jen
když se namočí i ten konec. Takže si to musí vytvořit napětí na článku
mezi těmi dvěma kovy. Ale jak tohle může měřit pH? Má to k dispozici tři
různé kovy a nepředpokládám, že v tom bude něco složitého.

Anděl