rozbor krve

Dodo Racek dodoracek na gmail.com
Pátek Únor 10 10:09:09 CET 2023

- ampulka so ziadankou pride do labaku
- v labaku na prijme administrativne zaeviduju pacienta a vo svojom
informacnom systeme "zaskrtaju" co ma byt vysetrene
- system vypluje rozpis na kvapkanie - teda z povodnej ampulky sa
poodoberaju prislusne mnozstva do mikroskumaviek a sucastou rozpisu je aj
cislo pozicie kotuca konkretneho analyzatora, kam malaborant dat
mikroskumavku
- laborantky nakvapkaju a zalozia prislusne mikroskumavky do pozicii
kotuca, ked je kotuc prislusne plny a analyzator je volny, tak laborant
zalozi cely kotuc ( so stovkami mikroskumaviek  ) do analyzatora
- do analyzatora servr nasype pozadovane skumania/merania na kazdu
konkretnu poziciu mikroskumavky
- nasleduje analyza = do mikroskumavky sa kvapne reagent na prislusne
skumanie, potom so to zamiesa, postoji, zamiesa, ohreje, ... atd. postupne
medzi skumavkami na vyuzitie casu, .. a v prislusnej chvili - pozadovanom
casovom odstupe od kvapnutia reagentu ide pozicia so skumavkou na opticke
spektralne meranie
- ked je prislusna hodnota odmerana, analyztor odovzda vysledky
pocitacu/serveru.
- ked je prislusny paciet hotovy celkom, musi vysledkky
skontrolovat/elektronicky podpisat 1. laborant 2. lekar v labaku
- nasledne idu vysledky von z labaku - papierovo, alebo elektronicky
ziadatelovi ( lekarovi )

Odpoved je - laborant rozkvapka povodnu skumavku na vela dalsich
mikroskumaviek.
a ked zalozi mikroskumavku na nespravne cislo pozicie do kotuca, tak na
vasom papieri budete mat vysledky niekoho ineho, co v labakoch strasne
popieraju, ze "sa to nikdy menoze stat " ;-)

Dodo

pi 10. 2. 2023 o 9:46 Aleš Filip <nostromo na khnet.info> napísal(a):