Re: vrtačka na tišťáky

ok1uga na volny.cz ok1uga na volny.cz
Středa Únor 8 12:43:36 CET 2023

Já mám hodně starou (určitě přes 20 let) verzi tohoto:
https://www.nakol.cz/proxxon-28462-jemna-vrtacka-a-bruska-fbs-12ef + stojan

Té mé při vyšších otáčkách hrčí ložiska. Jinak ale bez problémů - neumim
si představit že bych ji neměl. Počítám že to byla ošizená verze s
kluznými plastovými ložisky. Rozdělávat se mi to nechtělo abych se
přesvědčil. U té z odkazu ale píšou že má kuličková ložiska tak by mohla
být lepší.

U té mé byla zajímavost že je potřeba napájet usměrněným napětím bez
filtrace - tedy jen můstek za transformátorem. Jinak nefungovala
regulace otáček. Zřejmě tyristorová regulace.

     Martin.