Re: Problém lepivého trenia v re»azou riadených oscilátoroch

Daniel Valuch balu na k-net.fr
Úterý Únor 7 14:52:53 CET 2023

Priemer zvazku su mikrometre az stovky mikrometrov, podla toho v ktorej
casti optiky (9000 magnetov) sa prave nachadza. Apertura je limitovana
kolimatormi na cca. 1x1 mm. Tam sa musi zmestit 6 az 9 sigma z 2x10^11
protonov v kazdom bunchi.

Podmienok pre abort su statisice. Ale relevantne pre tento pripad su
straty na kolimatoroch, t.j. zacne sa orezavat nieco co neobieha tam kde
ma. Limity sa lisia aj o 4 rady, podla toho ako dlho straty prebiehaju.
Velmi kratke trvanie v rade 1 obehu (89us) moze tolerovat az do 10 Gy/s,
kdezto dlhodobe, pomale straty sa toleruju len na urovni 10e-4 Gy/s po
dobu desiatok sekund. Vid napriklad grafy na obrazku 6
https://indico.cern.ch/event/434129/contributions/1917189/attachments/1205979/1819242/AMereghetti_proceedings.pdf

1 Gy zodpoveda absorbovanej energii 1 J/kg. Celkova energia zvazku v LHC
tento rok dosiahla 400 MJ. Velmi na hrubo prepocitane, za 89us sa moze
stratit maximalne 2.5e-9 celkovej populacie zvazku, t.j. cca milion
protonov. Ak by slo o dlhodobenjsie straty, napriklad v rade minuty (tak
ako pocas zemetrasenia), tak sa pocas minuty moze stracat maximalne 1000
protonov kazdu sekundu. Len pre predstavu, celkova obiehajuca populacia
je 1e14.

b.