MCP23018 freezes

Jan Půhoný konference na puhy.cz
Sobota Únor 4 10:17:34 CET 2023

Zdravím konferenci,

v jedné aplikaci se mi podivně kouše MCP23018. Shodou okolností tam mám
použitý GPB7 jako vstup. Týká se problém s GPA7 a GPB7 i MCP23018 nebo je
to jen problém MCP23017?

Např: https://forums.raspberrypi.com/viewtopic.php?f=44&t=91209

Chová se to tak, že po náhodné době (obvykle uptime několik dní) přestane
MCP reagovat na příkazy a výstupy drží v nějaké (zdá se mi, že vždy stejné)
podivné konfiguraci. Přitom ostatní periferie na I2C fungují bez problémů.
Nepomůže ani reset přes reset pin MCP, ale až odpojení a znovu připojení
napájení.

Nesetkal jste se s tím někdo?

Samozřejmě jsem to teď přepojil na jiný pin a všechny GPA/GPB7 jsem
nastavil jako výstupy. Ale bude trvat zase několik dní, než budu vědět,
jestli se to seklo nebo ne?

Konfigurace je ESP32, pulupy,  I2C na 100kHz (ale dělá to i na 10 a
400kHz), obsypáno keramikou i elektrolyty. Délka spojů do 15cm. SDA SCL
taženo souběžně. Výstupy oddělěny optočleny. Zem MCP a zem silových výstupů
propojena přes unipolární transil cca 20V.

Díky,

Honza Půhoný