Zahada USART

Admin HWnews hwnews na cncnet.info
Pátek Únor 3 22:30:34 CET 2023

Zdravim,

resim tady takovou divnou vec...mam nejake zarizeni ovladane po USART
(PIC na 5V), ktere bez problemu prijima prikazy a odesila odpovedi pres
USB prevodnik zapojeny do PC.

Potrebuji zarizeni ovladat a odesilat data pres sit a tak jsem si chtel
napsat do ESP32 webove rozhrani. Abych nedelal prilis mnoho veci
najednou tak jsem si do zarizeni (PIC) pripojil jen vystupni Tx z ESP32
a Rx z PICu nechal pres prevodnik do PC, abych videl, ze mi to chodi
smerem ESP32->PIC. Lec nechodilo.

Jak jsem se tedy osciloskopem porovnavat co kde leze. Bohuzel ted
prichazi ta zahada. Z ESP chodi stale stejny prubeh. Z prevodniku z PC
dostavam na stejna zaslana data ruzne prubehy (rekl bych ze stejne
kombinace ruznych prubehu).

napriklad tohle prijde na zaslana data: c005!;

http://www.cncnet.info/galery/hwnews/zahada.jpg

nejhorsi je, ze kdyz si udelam loop a merim na propojenych TxRx tak
prestoze jsou ruzne prubehy tak terminal prijima data naprosto korektne.

Vubec si to nedokazu vysvetlit. Treba mi nekdo rekne ze je to ok..nez se
odhodlam vytahnout a nainstalovat analyzator protokolu.

RV