Re: OT GPIB, Was: Sháním staré PC s ISA slotem, ale jinak co mo?ná nejnověj?í

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Únor 2 18:43:38 CET 2023

Dne 2.2.2023 v 16:55 Jan Waclawek napsal(a):
> to na prelome socik/nesocik u nas napokon aj robilo (teda oficialne sa to
> volalo IMS-volaco
Nojo, sběrnice IMS. Díky za připomenutí, to už se mi úplně vykouřilo z
hlavy.

To je výhoda seniority. Ať už věkově nebo postavením.
Že si člověk může dovolit, aby bastlení a robota splývaly.
Pokud snad "bastlení" bylo chápáno jako opak spolehlivosti, tak to bych
se zásadně ohradil.

Nedávno jsem tady pronesl drzou poznámku, že bastlit nějaké hodiny je
trochu zbytečné, když si je s lepšími vlastnostmi můžu koupit za
200Kč/10E jako součást sobotního nákupu v supermarketu.
Ale ubastlit si něco s cenovkou skoro o 2 řády výš, co už nebastlí každý
páťák, to už mně přijde zajímavější.
U mě o to víc, že mám hrozně rád věci, které na dálku něco ovládají a řídí.

Zrovna retrofity všelijakých CNC je mimo jiné taky moje hobby. ;-)
Většinou to ale skončí spíš výměnou řídicího systému. Který je místo
velké skříně na jedné desce, má desetinásobný výkon a desetinovou spotřebu.
Ale jednou už jsem skutečně řešil náhradu monitoru. Bylo to u nějakého
lisu. Originální náhrada stála jako ojeté auto.
Tak jsem mu k tomu dal LCD za pár korun. Ale to správné know-how bylo,
že to chtělo otočit synchronizační signály.

V dalším postu pan Mráz dal odkaz na nějaké řešení nad RPi.
Jsou tam i odkazy na Linux-GPIB projekt.
Kdybych nějaký měřák GPIB měl, tak by mě asi docela bavilo si to postavit.

PL