Re: OT: mladý elektrikář

Čtvrtek Únor 2 09:11:10 CET 2023

Taky jsem na vojně působil jako učitel. V Popradu jsem učil opravy
RDM12, což je zrovna dost složitá stanice s přenosem 12 telefonních
hovorů. Tam to bylo o to zajímavější, že jsem věděl jednak že to nemůžou
zvládnout, protože bez jakýchkoliv základů za půl roku pochopit, jak
funguje vysílač, je nesmysl a taky že i kdyby to zvládli, u bojových
útvarů se v tom stejně nesmí hrabat. Ale nejen že jsem to věděl já, ale
věděli to od začátku i oni. Naši nadřízení nám říkali, že když je voják
automechanik, přece tu elektriku už zná :-)
Takže jsem rezignoval na osnovy a učil jsem je úplné základy elektřiny
něco o šíření vln. Směrové vlastnosti antén na  KV jsem jim vysvětloval
na tom, že když ten drát natáhnou trochu jinde nebo jiným směrem, povede
se jim většinou aspoň trochu potlačit rušení Svobodné Evropy. Kupodivu
nikdo mě nenabonzoval a byl jsem vyhodnocen jako nejlepší učitel :-)

Anděl