Re: LED náhrada vánočních žárovek

AZE aze na seznam.cz
Sobota Prosinec 30 22:05:23 CET 2023

Asi bych volil něco takového, svítí to jistě do stran a jistě je v tom usměrňovací můstek, “frosted shell”:
https://vi.aliexpress.com/item/1005003900016057.html
aze
From: Zdenek
Sent: Saturday, December 30, 2023 5:41 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: LED náhrada vánočních žárovek

Pěkný večer.

Našel jsem doma hodně staré světelné lucerničky na stromek a z nostalgie bych je chtěl zprovoznit. Žárovky vesměs chybí a ani izolace mi nepřijde ve stavu odpovídajícímu napájení 230 V. Předělávat to na paralelní zapojení je asi zbytečné, takže jsem našel nějaké LED v patici E10, které by šly použít za předpokladu správně polarizovaných původních objímek. Např:

https://vi.aliexpress.com/item/32957156427.html

https://vi.aliexpress.com/item/4000314628123.html

Při použití 10 ks 3 V LED vychází napájení 30 V, ale možná bude stačit 24 V.

Těžko odhadnout, jak moc vyzařují do stran. Nemáte někdo nějaké vyzkoušené, případně zkušenosti s podobnou úpravou?

Zdeněk