Re: Expozimetr pro zvětšovák

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Sobota Prosinec 23 17:24:51 CET 2023

Jo, zbytek tavidla, kočičí chlup, světlo pronikající několika vrstvama
černé izolačky, okolo nožiček do pouzdra fotodiody, triboelektrické
vlastnosti izolace v koaxu, ... toho jsem si užil dost.
Ale při vývoji komponentu do chromatografu, požadována přesnost 1e-5 při
50 nA.
Tohle je jen expozimetr na zvětšovák:-)
Uživatel nebude chtít svítit slabým světlem den a půl hodiny, 13 minut,
45,6785 sekundy +/- 25 ns:-)
Takže ano, není od věci to dělat pořádně a guard ringem určitě nic
nezkazí, ale není potřeba tazatele děsit:-)

A souhlas, vyhoví hodně OZ s jfety, ale třeba ve starších materiálech
oblíbené TL081,2,.. mají bias proud psanej typical 1 pA, ale někde jsou
tam ďáblíci skrytí v detailech. Lidi s tím třeba udělaj pH metr a pak se
divěj, že s některou sondou měří OK a s jinou vůbec. Takže jestli je
tady 10M správnej odpor, tak se to musí pohlídat, protože ten pA není
samozřejmý.

Poznámka: Zajímavý je, že je hodně moderních OZ (sub)pA kategorie, který
se dělaj i v SOT23-5, ale aby měly vstupy na tý jedný straně se 2
nožičkama, že by snadno šel dělat ten guard ring, to je výjimečný.

PH