Re: Paralelní spojení třífázových generátorů

Jan Půhoný konference na puhy.cz
Sobota Prosinec 23 11:17:16 CET 2023

Ano, jsou to ty vertikalni, cinan pise 48V/2000W :-), ale vrtačkou jsem z
toho vytáhnul na testovací stolici maximálně cca 700W a při větru jsem tam
viděl reálně max cca 100W, ale jak říkám, ten měnič je značně
neoptimalizovaný. Je to Wind varianta toho měniče co tady propaguje pan
Záruba. A pozor, aliexpress je plný fejků s Al vinutím různých turbín, ze
kterých nedostanete ani jednotky wattů.

Reálně z toho leze cca 30 - 90V a při necitlivém zatížení to dost
zpomaluje. Takže ten MPPT algoritmus pro soláry to zabíjí.

Jinak energie větru se počítá takto:

https://www.omnicalculator.com/ecology/wind-turbine

Samozřejmě to ekonomicky smysl nedává, ale s tím jsem počítal.

Vykuchal jsem z měniče usměrňovač a dal ty usměrňovače mimo, abych mohl
spojit 3 turbíny. Taky jsem mu posunul referenční napětí aby startoval pod
40V, ale nedaří se mi nastavit smysluplnou MPPT křivku. Měnič to umožňuje.

Teď je otázka, jestli nezkusit udělat jednoduchý step up nebo úplně
primitivní zdvojovač napětí a nedostat se do lepší oblasti toho měniče.

HP

so 23. 12. 2023 v 10:57 odesílatel Jaroslav Buchta <