Re: Pokusy s přetoky

Lubor Otta butan na centrum.cz
Středa Prosinec 20 10:45:41 CET 2023

Stejný výsledek, ale s omezeným výkonem na stovky W dostaneš připojením velkého kondenzátoru na sdružené napětí. Mám zatím jen 20uF
Zkoušel jsem jen 1kvadrantové elektroměry.
Na té fázi kde je přetok začne blikat sybol Lx
Většina elektroměrů to neúčtuje,to znamená že vyhodnocují součet fázových přírůstků. A na celkovou zápornou hodnotu by asi nepočítaly nic.
Jsou i takové které vezmou jen kladné hodnoty na každé fázi a to sečtou. Takový elektroměr pak vlastně účtuje za jalový proud,
ve tvém případě by účtoval.
Na výtahu v mém svj bliká L3, může za to napájení řídící jednotky sdruženým napětím. Jestli to tady účtuje jalovinu nevím, protože se nedostanu do strojovny výtahu k dalším experimntům.
Lubor
PS jestli večer budeš na konferenci můžeme to probrat podrobně.

> Od: "Pavel Hudeček" <edizon na seznam.cz>
> Komu: hw-list na list.hw.cz
> Datum: 20.12.2023 10:27
> Předmět: Pokusy s přetoky

Dobrý den všem,
 co se vlastně stane, když 1fázový usměrňovač, zapojím an nějakou fázi a
 na jinou dám střídač o výkonu pár kW z usměrňovače napájenej a nechám to
 den puštěný, takže tím protáhnu třeba 50 kWh?
 Předpokládejme, že by to zkusili lidé s různými elektroměry a tarify, se
 solárem i bez.

 PH