Re: Potřebný průměr trubky pro protažení kabelů mezi rozvaděčem a solárním měničem

Úterý Prosinec 19 14:21:38 CET 2023

Řešil jsem jen trubku na 4 dráty (dva stringy) ze střechy a dal jsem tam
35 mm. Bylo to na protažení drátů akorát. Pak jsem s tím procházel
šikminou mezi dvěma vrstvami minerální vaty a tam jsem dal pro jistotu
tu největší kopexku (54 mm?). Když jsem si spočítal tepelný odpor té
minerální vaty a je tam ztrátový výkon 1,25W/m, chtěl jsem, aby se to
teplo rozložilo na co největší plochu. I když v tak tlusté svislé trubce
se to asi bude chladit i komínovým efektem.

Anděl