Potřebný průměr trubky pro protažení kabelů mezi rozvaděčem a solárním měničem

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Úterý Prosinec 19 10:42:42 CET 2023

Zdravím,

měl bych dotaz na solární barony, kamarád rekonstruuje barák a doporučil
jsem mu udělat přípravu na fotovoltaiku.

Nicméně do technické místnosti, kam chce měnič je potřeba položit
vhodnou trubku do které se v budoucnu zatáhnou potřebné kabely.

A jestli si správně pamatuju, tak je to:

5x4mm2 hlavní kabel

2x 1,5mm2 pro HDO,

nějaké uzemnění (16mm2 ?)

UTP pro RS485 případně jiný datová přenos.

To je docela dost kabelů a zvláště z protahování 5x4mm2 mám docela obavu
(lze položit v laněné verzi aby se s ním lépe pracovalo?)

Díky za názor,

Petr