OT - Balík z Německa

Zdenek zdej na atlas.cz
Úterý Prosinec 19 08:03:15 CET 2023

Dobré ráno.

Po delší době jsem něco objednával ze zahraničí (Německo) a nestačím se
divit. Dřív než mi odesilatel oznámil odeslání balíku, už se ozvala Česká
pošta:

"Vážený zákazníku,
očekáváme příchod Vaší zásilky ze zahraničí do ČR s číslem .DE.
Proběhne u ní celní řízení, ve kterém Vás můžeme zastoupit.
Pro rychlejší průběh celního řízení doplňte údaje o zásilce, které jsou
důležité pro úspěšné vyřízení celních záležitostí u Vaší zásilky.

Údaje k zásilce můžete doplnit na: ."

Chápu, že na to není potřeba reagovat, ale proč to proboha posílají?

a)      Ještě v ČP nezjistili, že jsme už nějaký ten pátek v EU?

b)      Vylepšují si financování pomoci phishingu?

c)       Jsou nějaké speciální případy, kdy se opravdu clí v rámci EU?

Ještě doplním, že na odkazované stránce s údaji o zásilce už jsou vyplněné
údaje o odesilateli a příjemci. Evidentně tedy vědí, že odesilatel je z EU a
adresát je soukromá osoba.

Zdeněk