Re: OT: fotovoltaika vybíjení baterie

Pondělí Prosinec 11 21:32:49 CET 2023

Mám Pylontech Force H2, ale to číslo je tam jiné, takže můžou být i jiné
parametry. Datashhet jsem dal sem http://vaelektronik.cz/fotky/pylontech.pdf
Mám tam 4 moduly, takže 14,2 KWh. Píšou tam doporučený proud 7,4 A a
maximální 37 bez bližšího upřesnění. Solárníci mi tvrdili, že vybíjení
0,6C je u těchto baterek v pohodě, což by bylo 22A. V apce v mobilu je
limit nabíjecího i vybíjecího proudu 18A a nejde změnit, asi si ho to
přečetlo z baterky. Rád bych věděl, jestli měnič aspoň tohle omezení
respektuje. Výkon panelů mám 8 KWp a mám dojem, že pokud baterie není
nabitá, dává to do ní celý výkon a to by bylo 20A. Při tom by stačilo,
kdyby ten proud šel uživatelsky omezit. Protože když svítí, fakt
nepotřebuju mít baterku nabitou za dvě hodiny.

Panely mi ten výkon 8 KW trochu překračují, pokud se tomu měření dá
věřit. Tady mám graf kdy sluníčko vylezlo jen přes poledne, nejvíc to
ukázalo 8,2 KW a vypadá to, že nic z toho nešlo do sítě. Baterka se z
30% na 90 dostala za hodinu. http://vaelektronik.cz/fotky/28_10_23.png
A to mi chtěli na ten výkon dát tři moduly baterky (10,65 Ah), že to k
tomu běžně dávají. Chápu, že lidi šetří, ale pak se diví...

Čím se vlastně baterky nafukujou? Ztrátovým teplem se odpaří elektrolyt?
To by zase mohlo splasknout. Nebo se tam něco uvolňuje chemicky?

Anděl