Re: Nabíječka jako sklad baterek (fotovoltaika vybíjení baterie)
ajtservis
info na ajtservis.cz
Neděle Prosinec 10 12:35:55 CET 2023
o tom zadna, prekne shrnuto :-)
jen jsem naznacil, ze se te technologii venuje spousta nekompetentnich
elementu na vsech stupnich realizace. od vyvoje baterky az po instalaci
a zaskoleni.
pripomina mi to situaci se zacatkem ssd disku. bylo to drahe a ztrata
dat okamzita. optimalni pouziti, tedy neplnit hdd na max. atd. byla
primo v rozporu pozadavku pouziti zakaznika. za tu cenu to chci proste
vyuzi na max.
a tohle je presne pripad baterek. idealni stav vzhledem k zivotnosti a
bezproblemovemu pouziti je mit rezervu a provozovat treba tech 20 - 85%
a nemucit velkym proudem, tam ani zpet. jenze je to drahy a nikdo si to
takto nekoupi ani s dotaci. u elektroaut je to jeste o dost horsi.
mega_rychlo_nabijecky, vybijeni aby auto hlavne "lamalo vaz" a provoz v
rozsahu teplot -20 - xx°C a u auta i vaha = spotreba. nic z techto
provoznich pozadovanych vlastnosti baterce nedela dobre.
ale na rozdil od ssd hdd a led zarovek tu neni na obzoru sance, ze se ta
technologie nejakym vyvojem podstatne zlevni. vyroba = vzachne prirodni
zdroje a mega energeticke a asi i neekologicke naklady + samozrejme CINAN.
je potreba ke vsemu pristupovat tak nejak se selkym rozumem, bych rekl :-)
baterkam zdar !
t.
p.s. ted jsem koukal na reportaz na nemeckem AMS(velmi objektivni auto
kanal), cesta z nemecka do norska autem kia EV6 GT. takhle cestovat
nikdo opravdu nechce :-) prvni den 900km, 4x zastavka na nabijeni a 12h
na ceste.
Dne 10.12.2023 v 11:46 Martin Záruba napsal(a):
> Myslím, že za to technologie nemůže. Ty baterky mají proti jiným druhům,
> v současnosti dostupným, úžasné vlastnosti. Ale jsou choulostivé na
> podvybití a přebití. Ale mají nepatrný vnitřní odpor, zanedbatelné
> samovybíjení a plochou charakteristiku. A že holt ty výrobky, které
> většina firem montuje jsou nedomyšlené, no to je pravda. Ale nakonec
> nejsme členy takovéto konference (taky) proto, že dokážeme vymyslet
> lepší řešení, než jak se to dělá "obvyklým způsobem"?
>
> Martin Záruba
>
> Dne 10.12.2023 v 10:36 ajtservis napsal(a):
>> vcera vecer jsem po telefenu zrovna mluvil s kamaradem elektro_FVE
>> instalatorem, hlavne teda o víně, ne elektrice :-) ale stejne se me
>> zeptal, "hadej co si mi stalo", a ja "pohrbil jsi uz nejaky baterky ?"
>> .. prej ano.
>> nechci byt zbytecne konkretni, nepacil jsem z nej podrobnosti, ale slo
>> o tyden hledani problemu snad solax + baterky, kdy se baterky porad
>> vybijely. od 55% postupne za tyden az "nula". Kontrolovalo se to
>> vzdalene jak dodavatelem , tak nakonec i primo cinanem a prej je
>> vsechno ok a na nic nepristli. nakonec byla "zavada" nejaka kombinace
>> s ovladanim dratem HDO a tim nenabijeni. presne ale nepovim. snad to
>> nekomu pomuze.
>> podle indicii bude na jare lidi znechucenych z lithiove technologie
>> asi vice. ta snadnost a moznosti jak znicit baterku je bohuzel hodne
>> "rozmanita".
>> t.
>>
>>
>> Dne 10.12.2023 v 10:24 Petr Simek napsal(a):
>>> Zacinam byt z te lithiove technologie
>>> trochu znechuceny...
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
--
AJT SERVIS s.r.o.
Oparno 65
Lovosice
410 02
ICO:04203879
DIC:CZ04203879
email:
info na ajtservis.cz
tel.
777 584 558
Další informace o konferenci Hw-list