Re: Nabíječka jako sklad baterek (fotovoltaika vybíjení baterie)

ajtservis info na ajtservis.cz
Neděle Prosinec 10 12:35:55 CET 2023

o tom zadna, prekne shrnuto :-)
jen jsem naznacil, ze se te technologii venuje spousta nekompetentnich
elementu na vsech stupnich realizace. od vyvoje baterky az po instalaci
a zaskoleni.
pripomina mi to situaci se zacatkem ssd disku. bylo to drahe a ztrata
dat okamzita. optimalni pouziti, tedy neplnit hdd na max. atd. byla
primo v rozporu pozadavku pouziti zakaznika. za tu cenu to chci proste
vyuzi na max.
a tohle je presne pripad baterek. idealni stav vzhledem k zivotnosti a
bezproblemovemu pouziti je mit rezervu a provozovat treba tech 20 - 85%
a nemucit velkym proudem, tam ani zpet. jenze je to drahy a nikdo si to
takto nekoupi ani s dotaci. u elektroaut je to jeste o dost horsi.
mega_rychlo_nabijecky, vybijeni aby auto hlavne "lamalo vaz" a provoz v
rozsahu teplot -20 - xx°C a u auta i vaha = spotreba. nic z techto
provoznich pozadovanych vlastnosti baterce nedela dobre.
ale na rozdil od ssd hdd a led zarovek tu neni na obzoru sance, ze se ta
technologie nejakym vyvojem podstatne zlevni. vyroba = vzachne prirodni
zdroje a mega energeticke a asi i neekologicke naklady + samozrejme CINAN.
je potreba ke vsemu pristupovat tak nejak se selkym rozumem, bych rekl :-)
baterkam zdar !
t.
p.s. ted jsem koukal na reportaz na nemeckem AMS(velmi objektivni auto
kanal), cesta z nemecka do norska autem kia EV6 GT. takhle cestovat
nikdo opravdu nechce :-) prvni den  900km, 4x zastavka na nabijeni a 12h
na ceste.

AJT SERVIS s.r.o.

Oparno 65
Lovosice