Re: OT: fotovoltaika vybíjení baterie

Sobota Prosinec 9 20:20:52 CET 2023

Uhelné elektrárny jsou eko, pokud jde o odsíření, odchyt popílku a
nejspíš i oxidy dusíku. Ale pořád platí, že vyrobené energii musí
odpovídat příslušné množství spáleného uhlí a vypuštěného CO2. A s tím
nic neuděláte, to je největší problém. Takže pak jedině jádro. Ale od té
doby, co je křemík levný, ty soláry taky docela dávají smysl. Jen by k
nim měla být odpovídající akumulace. Né baterka doma, která v létě, když
svítí, je nabitá za dvě hodiny, ale třeba ten vodík z části dělaný z
přebytků ze solárů a z části nejlépe v rychlých reaktorech tepelným
rozkladem vody.

Japonci třeba vodíkem topí v palivových článkách, i když nevím, jak moc
je to tam rozšířené. Takže 50% jde na teplo a 50% na elektřinu, přebytky
dávají do sítě. Pokud by nebyla válka na Ukrajině, už byly plány, jak
přebytečnou energií z jejich jaderných elektráren dělat vodík pro naší
energetiku. Takže plány jsou, realizaace asi bude docela problém.

Anděl