Nabíječka jako sklad baterek (fotovoltaika vybíjení baterie)

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Sobota Prosinec 9 13:32:07 CET 2023

Já si teda myslím, že vyjádření z opravy bylo zcela správné:-)
Nabíječka prostě není sklad baterek.

Vzhledem k naprosto mizivému samovybíjení Li-ion nedává skladování v
nabíječce žádný smysl a vzhledem k závislosti mezi SOC a rychlostí
degradace není delší skladování více nabité baterky dobrý nápad. Plně
nabitá Li-pol se do jara nafoukne, Li-ion nemají takovou hezkou vizuální
indikaci a vadí jim to míň, ale vadí.

Nejjednodušší věc, co po posledním sekání udělat, pokud není úplně
vybitá, je vyndat baterku ze sekačky a dát do špajzu či sklepa. Více
práce je, nechat jí třeba nabít na 30-50 % a pak do špajzu, ale rozdíl
ve vlivu na životnost baterky bude 00nic.

Tohle je sice k baterkám do dopravních prostředků, ale jiný mají ty
grafy "Storage stress" podobné:
https://electrichasgoneaudi.net/technology/battery/degredation/

PH