Re: Vodivé lepidlo

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Pátek Prosinec 8 20:48:21 CET 2023

Si čipy vydrží hodně.

Tohle je CdTe. Přesněji sendvič, Si čip s elektronikou na čtení a polem
256x256 pixelů. V každém dvojice čítačů a analog front end. A na něm je
kulička. Těma kuličkama (rozteč 55 µm) je to spojený s CdTe čipem a ten
má z druhé strany tu Pt vrstvu a na ní se přivádí bias, podle síly čipu
400V až pár kV, takže je tam potřeba nějak připojit pár wirebondů.
Prochází tam sice pidiproudy, snad do 10 µA na celej čip, ale dlouhodobá
stabilita lepidel s vodivými zrny je špatná.

Značný problém je, že CdTe je mechanicky extrémně špatnej materiál.
Zkoušelo se už všechno možný, včetně vodivých samolepek. Jenže pod nima
časem začnou růst clustery, kde buď pixely šumí, nebo nefungují. Takže
teď zase nastala fáze experimentů s lepidly. Jo a ten čip stojí někde v
řádu 1000 EUR.

Další věc je, že se to může dostat do různého prostředí, průmysl,
střídání vakuum/vzduch na urychlovačích nebo v elektronových
mikroskopech, vesmír, ...

PH