Re: OT: fotovoltaika vybíjení baterie

Pátek Prosinec 8 14:33:56 CET 2023

Mě ukecali na 10 KW měnič, protože dá 3,3 KW na fázi. Sice jediný 3f
spotřebič mám 1,5 KW kompresor v TČ, ale taky si někdy říkám, když se
vaří, běží pračka a třeba se zapne bojler a je to rozhozené na různé
fáze (ženská si zapne co potřebuje a nevnímá nějaké výkony) a zrovna
nesvítí, taky to na tu baterku může být moc. Ale spíš mě trápí to rychlé
nabíjení, to bývá škodlivější než rychlé vybíjení. Když to dá 8 KW a jde
to do baterky 14,2 KWh. Tvrdili mi, že baterka snese 0,6C a to mi ještě
chtěli dát baterku 10 KWh. Když jsem se ptal, jestli jde nabíjecí proud
omezit, tak prý jen v tom ekonomickém režimu a nevím, jestli to v něm
dokáže pracovat tak, jako v základním ("obecném"). Takže je to celé
nějaké nedomyšlené. Ale statisticky, jak to pozoruju, když svítí,
baterka se nabije ještě dávno před polednem, než výkon dosáhne maximum.
Číňan by měl trochu máknout na softwaru a dodělat to.

Anděl