[MECH:] Odstraneni starych vrstev pri niklovani

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pondělí Prosinec 4 21:38:53 CET 2023

Zdravim,

opravuju (tentokrat zcela soukrome) vrak stareho fotaku, ktery nekde mnoho
let reznul. Vetsina dilu je nejaka konstrukcni ocel, ktere byly puvodne
poniklovane. Samozrejme niklovani nevydrzelo, takze to je cele zrezle a
misty hodne do hloubky (na upravenych povrchach dela koroze hluboke
kratery), takze to cele brousim a lestim s tim, ze ve vysledku bych to
odevzdal nekam na chemicke niklovani.

Dejme tomu, ze nejmensi dilecky si ponikluju sam, ale zajimalo by mne, co
mne ceka - urcite se mi nepodari odbrousit puvodni nikl uplne vsude. Bude to
pri novem niklovani delat problemy? Pokud ano, jak to sundat? Predpokladam,
ze nejakou pripravu si udela ta galvanovna sama, ale co ty kousky, ktere si
budu delat sam? Jsou tam fakt male dily, sroubky M2x4, ruzne male plechove
dilky kolem 10 mm delky a podobne, tak tohle bych nekomu daval do ruky
docela nerad. Dokonce tam jsou dva kousky plechu, ktere jsou chromovane s
medenou mezivrstvou, tam to asi bude na nejakou chemii, sice se to loupe,
ale ne vsechno.

Takze co s tim? Bude to vadit? Mam to sundavat nejakou kyselinou?

Diky.

Pavel Kutina