RE: Výpadky příjmu pozemní TV

Zdenek zdej na atlas.cz
Pondělí Prosinec 4 18:00:34 CET 2023

Dobrý večer.

Výměna kondenzátorů byla pokusem, který moc nestál a měl šanci na úspěch. Na opravy TV nemám zkušenosti ani vybavení, takže to bylo z mé strany asi maximum.

Předchozí závěr byl, že problém je v TV, případně v kombinaci TV a signálu. STB problém neměl. STA chytá Mezivrata, ale vlastní anténou jsem chytil Cukrák a jestli si dobře pamatuji, tak problém byl stejný.

Asi by bylo vhodné novou TV koupit přes e-shop a v případě výskytu stejného problému ji vrátit. Ale fungující STB prokázal, že by tato situace neměla nastat.

Popravdě řečeno, nedává mi moc smysl se tím dál zabývat nebo tím někoho zatěžovat. Dát TV do servisu je hodně nejisté, protože se s jiným zdrojem signálu závada vůbec nemusí projevit. Pokud bych logoval signál, musel bych mít alespoň základní znalosti, co v logu hledat. A pak bych za základě logu musel přesvědčit k součinnosti správce STA, který signál měřil a tvrdil, že je OK.

Zdeněk

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of jozem na volny.cz
Sent: Sunday, December 3, 2023 10:35 PM
To: HW-news
Subject: RE: Výpadky příjmu pozemní TV

Dobrý večer

Jak jsem už psal - bez měření je to věštění z křišťálové koule. Může být jeden z mnoha možných problémů od šíření signálu přes rozvod až po vstupní konektor. Hloupé bude, když se nová TV bude chovat stejně. Neměl STB taky nějaký problém? Jiný, ale měl. Pokud se dobře pamatuju, chytáte Cukrák. Tam by problém být neměl, ale můžu se zeptat kolegy. Objíždí a nastavuje vysílače po republice, tak by věděl i o tom, co se jinak neříká. Ví, co kde nastavil a opravoval. Jistota je zapojit (ideálně na rozbok za zásuvkou) metr a nechat logovat. Pak se podívat, jestli nastala nějaká změna, když TV padla. Ideálně hraje, hraje, teď ne. A šup do logu. Já koukám třeba do systému, který trvale loguje zpětné kanály HFC sítě. Ze zkušenosti lze odhadnout, proč na celém nódu vzroste chybovost v určité dny a hodiny. Kvalitní vysavač, kuchyňský spotřebič, ... Pravidelně každý den v sedm - zdroj v TV některého zákazníka určitého typu ...

Zeman