[OT] Jakou klimatizaci?

Martin Záruba swz na volny.cz
Neděle Prosinec 3 09:40:35 CET 2023

Všechny klimatizace jsou k topení v mrazu použitelné jen obtížně. Důvod
je jednoduchý - protože je to čerpadlo vzduch - vzduch, nemá kde vzít
energii pro odmrazování venkovní jednotky. Asi by se Vám moc nelíbilo,
kdyby najednou místo topení začal z vnitřní jednotky foukat ledový
vzduch. Proto to řeší tak, že zastaví ventilátor vnitřní jednotky a
odmrazuje jen ztrátovým teplem kompresoru (vanu často ještě topným
kabelem).

Pro topení prostě musí být někde zásoba energie, kterou si předtím
čerpadlo vytvořilo. A to jde rozumně jen ve vodě.

Kvalitní invertorové jednotky (klimatizace i TČ) maji přesné řízení
vstřikovacího ventilu. Proto při teplotách např. +1..5C mohou mít na
výparníku +0.3C a ještě nenamrzají, i když z nich teče jak z vodníka.

Martin Záruba