[OT] Jakou klimatizaci?

AZE aze na seznam.cz
Sobota Prosinec 2 09:13:50 CET 2023

Hm, ale ten kondenzát vzniká ve vnitřní jednotce jenom v létě při chlazení,
což v zimě asi není běžné...
aze

Pokud je toho kondenzátu nějaké 1-2 litry za den, tak asi risknu to
ruční vylívání.
Sice bych zřejmě mohl natáhnout nějakou hadičku ven, ale tam se bojím,
že by to v zimě zamrzalo.
Možná to udělat kombinovaně - v létě ven hadičkou, a na zimu ji odstavit
a řešit o ručně.
Pustit do někam dovnitř do odpadu asi nezvládnu. To jedině nuceně
čerpadlem nahoru.

Mrzíte mě s tím, že výměník do vody asi není reálný. Škoda.
Na lehké přitápění na začátku a konci topné sezóny (kdy snad bude navíc
i nějaká elektrika ze soláru) by bylo fajn.
Původně jsem zvažoval tepelné čerpadlo, ale to mě pustilo. Solár v té
době dá minimum, takže by to jelo pořád z gridu.
A plyn je přece jen pořád významně levnější. To by zimní topný faktor
nepřepral.

Ještě jednou díky.
PL