Re: Cinske STLinky do kosa was: [OT] Re: Cim naprogramovat nove AVR s UPDI ?

V P vvitty01 na seznam.cz
Pátek Prosinec 1 16:09:01 CET 2023

Jednu masku pro vice ruznych verzi pouziva dneska asi kazdy vyrobce. Masky
jsou drahe, navrh taky, ve finale by bylo drazsi delat tri masky misto
jedne, to se dela pouze pokud je rozdil v cene dvou variant dostatecne
vyznamny. K tomu vyrobni komplikace kdy na kazdou masku by bylo mene
waferu., nemoznost uzpusobit vyrobu poptavce - takhle se vyrobou podle
jednoho vzoru ve finale udela nekolik ruznych variant az pote co je cip
upecen.

Trideni ktere zname napriklad z historie na "A class 48 MHz, B class 32 MHz,
C class 24 MHz, RVHP class" se u techto centovych komodit uz davno nedela,
jede se jen na projde / neprojde. Vyteznost je tak vysoka ze nema smysl se
tim zabyvat a komplikovat vyrobni logistiku, nehlede na to ze pokud neco
neprojde tak povazujeme cip za neduveryhodny. Tohle prenechavame AMD, Intelu
nebo Nvidii.

Co se chovani tyka, zalezi na tom o kterou cast jde. U ciste digitalnich
casti je velka sance ze to bude fungovat i neotestovane, u analogu spise ne
- nebo presneji ne v ocekavanych parametrech protoze se vynechava mimo jine
kalibrace ktera zabira spoustu casu (a tedy stoji $$).

Nove rady STM32 - teda nove, rekneme z posledni dekady no - uz maji
mechanismus jak zamezit vyuzivani neoficialnich casti pameti a ruznych
periferii. Cteni z teto casti pameti pak bud vyvola bus fault a nebo vrati
zrcadlo te oficialni casti, to podle implementace. Mohou byt i zamcene
periferie a samozrejme nezkalibrovane analogove obvody.

Pokud máte zájem, navštivte naši stránku o mašinkách - http://www.pojezdy.eu

---------- Původní e-mail ----------