[OT] alternativni OS pro telefony

josef dvoracek josef.dvoracek na gmail.com
Středa Srpen 30 09:43:15 CEST 2023

> no, prave to je jeden z duvodu, proc jsem se ptal na nejakou alternativu
k (cim dal nenazranejsimu) androidu.

jasně, já jsem viděl že zmiňujete LineageOS, což je rebuild Androidu, tak
jsem si nebyl jist, zda nemíříte i do těchto vod.

A ono v momentě kdy máte build image v ruce, tak je (ne)použití různých
méně důvěryhodných komponent (aplikace "Google", "Play services", ) už
celkem myslitelné. Prostě tam nebudou.

Možná snad jen v kontextu diskuse, podívejme se na např.
https://shop.puri.sm/ - tady se nějaký vendor pokouší o alternativní
"košer" OS, ale tím, že není schopný rozpustit náklady na vývoj do milionů
a milionů licencí, tak se s kusem zařízení dostává na jednotky tisíc €.

> kdyz mi google maps (se zakazanym mikrofonem!) za jizdy, kdyz si s
rodinou povidame, najednou zahlasi(...)

Pokud se nejedná o nějaký čínský android (což je už úplně jiná, nehratelná
liga), tak Vy se chcete nejspíše ujistit, zda v
"Settings" > "security and privacy" > "Privacy" -> "View all permissions"
-> "Permissions" -> "Microphone" -> rozkliknout ozubené kolečko  (vpravo
nahoře povolit "show system")

nemáte povolené něco, co si myslíte, že povolené nemáte... Pokud si nejste
jist, dejte "ask every time".
Je zřejmé, že zatímco aplikace "Call" toto oprávnění potřebuje, naopak u
aplikace "Google Play services" je toto spíše diskutabilním.

JD