kviz - tolerancia rezistorov (+listovica)

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Neděle Srpen 27 18:07:16 CEST 2023

Takový odpor je ale namáhaný napětím a změny budou jiné, než když bude v
pytlíčku ve skříni..

Já jsem objednával 200 OHM  (5 procent tolerance)  rezistory , celkem 40
ks. Všechny jsem měřil, protože jsem z toho dělal 50 OHM terminátory.
A všechny měly naprosto stejnou hodnotu 200,3 OHMů.
Pak jsem ze stejného zdroje doobjednával ještě dalších 40 ks a opět
měřil....  Všechny 200,7 OHMů. Opět jeden jako druhý.  Samozřejmě jsem
sáhnul do první várky,
kvůli ověření původní hodnoty 200,3   - OK.
Konkrétně  tady jde o to, v jakém výrobním období se rezistory vyráběly....
to je dle mě jediná statistika, která se dá v tomto případě použít...