Re: soláry - info

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Srpen 26 16:32:30 CEST 2023

Pokud je to se změnou energetiky na bezuhlíkovou myšleno vážně, tak zavedení
chytrých sítí je podle mě podmínka nutná. A mělo v tom být uděláno už v
předstihu
mnohem víc, než v současnosti je.

Zatím moudrý stát přiklepl šílené prachy nějaké firmě, která má sbírat
1/4-hodinová
data o spotřebě a výrobě. Už si nepamatuju přesnou cifru, ale prošlo to
tiskem a tak
se to dá dohledat. Každopádně jsem tehdy málem spadl ze židle, jaký
šílený balík
to zase byl. IT je u nás pro politické strany opravdu zlatý důl. Sice
právní služby jsou
pořád dobrý kanál na tankování státních peněz, ale IT sektor je už
dneska jiná liga.
Nakonec systém pro prodej dálničních známek ještě asi má většina lidí v
paměti.

Povídání o chytré síti sice už vypadá trochu jako klišé, ale jinak to
asi nepůjde.
Jednoduchý svět už byl a zřejmě se už nikdy nevrátí.
Velké množství distribuovaných malých zdrojů a mikrozdrojů, které jsou
predikovatelné
a řiditelní jen jedním směrem (můžeme jejich výkon omezit, ale ne ho na
žádost zvýšit)
nutně potřebuje kvalitní řízení co nejvíce on-line.

Přitom komunikační možnosti na to dneska máme. Nesrovnatelně lepší než byly
v minulosti. Ale schází tomu hlava. A když náš ERÚ vypadá jak vypadá a
je všem jenom
pro smích, tak to je pak těžké.

PL