Re: Doporučte DIN termostat/PLC?

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Pondělí Srpen 21 22:28:13 CEST 2023

Cena samotného PLC by asi byla OK.
Ten rozšiřující modul, ... no to by nešlo:-)
Navíc Pt100 by vyžadovalo 4vodičové vedení a to se mi taky nehodí.

Otázka:
Mějme 4 děliče Pt1000 + R 2k a jeden referenční R 1k +2k. Zapojím je
přes jedno relé na 24 V a výstupy děličů do vstupů 0-10V. Občas zapnu
relé, změřím všech 5 napětí, vyhodnotím a podle toho zapnu nebo vypnu
druhá 2 relé.
Je toto PLC možné takto použít?

Případně, je nějaké jiné řešení pro následující účel?
Mějme 2 vodovodní stoupačky ve světlicích. Na každé je topný kabel a
čidla na horním a dolním konci, protože je sice pravděpodobné, že bude
mrznout u horního konce, ale za jistých okolností může naopak mrznout dole.
Cílem je zapínat topení tak, aby teplota na obou koncích byla s nějakou
rezervou nad nulou. Situaci si chci dále usnadnit tím, že když použiju
Pt1000 za 50 Kč, tak má od výroby dostatečnou přesnost okolo 0 a nemusí
s tedy řešit nějaká kalibrace ani velké rezervy teploty.

A to vše krát 2 s napájením ze dvou samostatně účtovaných přívodů. Tedy
dva přívody, 4 stoupačky, 8 čidel.

PH