Re: OT: prosím o přeložení některých výrazů ČEZu do češtiny

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Srpen 16 15:24:29 CEST 2023

Dobrý den.

Oba se oba evidentně orientujete v problematice, tak z dovolením pár dotazů:

- Co prosím musí být pod zapečetěným krycím plechem?
   Z logiky věci bych předpokládal, že jenom hlavní jistič a jistič pro
HDO. Tedy věci, které jsou před elektroměrem a tedy na neměřené části.
   Já tam ale z historie mám i oddělovací relé, tj. prvek, který spíná
nízký tarif. Tam ale snad už nelze nijak realizovat černý odběr, je
myslím zapojeno až za elektroměr.
   Jde mi o to, že tahle relé občas vrčí a třeba to moje mi pak časem
shořelo. K ničemu ho nepotřebuju, ale byl bych rád, kdyby mohlo být v
nezaplombované části pro případnou výměnu.
- A totéž pro požadovaný vypínač instalace FVE.
   Pokud by musel byt pod plombovaným plechem, tak to znamená do toho
plechu pro něho udělat díru. A to v době, kdy bude rozplombovaný
rozvaděč, což časově nebude jednoduché.
- A ještě jeden k tomu vypínači instalace. Má se tím vypnout jen větev
FVE nebo kompletně odpojit FVE i zbytek domovní instalace?
- Ten vypínač instalace předpokládám musí být jen mechanický vypínač a
nelze ho zkombinovat se spínačem, který na základě příkazu z HDO vypne
FVE. Předpokládám správně?

Děkuji za informace.
PL