Re: Mechanické montážní komponenty pro fotovoltaiku a vedení kabeláže

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Srpen 13 22:49:59 CEST 2023

Asi máte pravdu, že to chytání ze falcy může být potenciálně problematické.
Ale mám střechu udělanou z dost tlustých plechů a uchycení falců je
myslím uděláno poctivě.
Borec to dělal ručně, tak pohledově to proti strojově ohýbaným falcům
není tak pěkné, ale je to poctivá řemeslná práce.

Dát pod panely nějaký drátěný žlab je pěkný nápad.
Já jsem zvažoval, že si na to naohýbám z hliníku nějaké držáky a
připevním je k těm kolejnicím.
Ale udělat (nebo koupit) to z drátu by bylo možná fajn.

Pospojování panelů: mám v úmyslu pod každou úchytku dát takový ten
čtverec s hroty, co propíchne elox a oxidy.
Ale s propojením licnou 16mm2 je i tak počítáno.

K těm materiálům: mám na střeše svařené zábradlí z Fe jeklů. Je to cca
20 let, a je pořád jako nové. Samozřejmě je slušně natřené. Teď ho
bohužel musím uříznout, stínilo by.
Tak stejně to chci udělat s tou konstrukcí.
A udělám to z vinklů. S tím se bude dobře dělat, není to tak těžké a
není třeba řešit vodu.
Teoreticky by to šlo i z hliníkových vinklů, ale to vychází děsně draze.
Tak tam zřejmě šoupnu ocelové.
Což díky jejich váze bude částečně fungovat i jako gravitační upevnění.
Krycí plechy dozadu proti podfouknutí si nechám nastříhat z
pozinkovaného plechu na střechy. Snad ještě nějací pokrývači existují. A
snad mi to cvaknou na padačkách.

S náhledem je to složitější. Maluju si to jen od ruky na papír. Chci ti
přemalovat do Eagle, ale byl jsem teď furt na cestách s omezeným
přístupem k technice.
Mám samozřejmě fotky, ale ty se do konference nesmí posílat. Navíc toho
na nich není moc vidět. Barak je 10-12 metrů vysoký (je ve svahu), tak
to nejde moc fotit zdálky.
A blízká fotka přímo ze střechy vždy ukáže jen kousek.

Mám nesymetrickou sedlovou střechu. Jedna strana je otočená na JZ a má
skon 22°. Tam bude 12 panelů 570Wp naplacato přímo na střeše, na
hliníkových solárních profilech.
Druhá strana má spád jen 14°. Tam bude taky 12 panelů, ale tentokrát
kolmo ke spádnici, zvednuté o cca 15° s orientací JV.
Tady bude právě ta konstrukce z Fe vinklů. Na střeše kolejnice po celé
délce, na tom postavené trojúhelníky taky z vinklů. Na to pak nahoru ty
hliníkové solární profily.

Mám tady obrázek z jedné nabídky, co mi kdysi dělala jedna firma. Není
to přesně ono, ale pro hrubou orientaci jak je to myšleno.
Je to maličký obrázek, tak snad se to snese i v konferenci.

Díky za všechny tipy a informace.
PL