Re: problem dc/dc menic 2-4V na 5V s AP3015 občas se nerozjede

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Neděle Srpen 13 12:41:05 CEST 2023

Tam by mohla vadit poněkud větší vlastní spotřeba.

Ono je to prostě něco za něco. Ten AP3015 je dělanej jako low power.
Prostě když je potřeba, udělá pulz maximální velikosti, aby byla max.
účinnost a když to stačí, tak se pak delší dobu nic neděje. Jen teda
nevychytali ten náběh.

Naproti tomu AP3012, nebo poněkud silnější MIC2288, jedou na stabilní
frekvenci, tedy pulzy končí "samovolně", i kdyby proud nedosáhl limitu.
A řízení probíhá právě regulací toho limitu. Jenže to zas znamená, že se
spíná třeba na 1,5 MHz, i kdyby spotřebič skoro nic nežral.

Proto se AP3015 honosí odběrem 17 µA, kdežto ty další dva maj 2,5-3,5,
resp. 2,8-5 mA.

PH