OT : OZE vitr nam nejak nefunguje ? :-)

Sobota Srpen 12 15:33:54 CEST 2023

Tak především FVE nebyly, protože křemík byl ještě drahý. Jeho výroba se
až v poslední době hodně zlevnila, proto se místo panelů z nějakých
odřezků waferů už výhradně dělají panely, kdy se z waferu vyřízne
čtverec (obdélník) a zbytek se nejspíš zahodí/znovu roztaví. Proto
soláry už začaly dávat smysl a to dokonce i pro ohřev vody, kde se
používaly fototermické panely. V době solárních baronů to fakt bylo
hodně drahé a tehdy mezi lidma zcela logicky vzniknul odpor k FVE.

Přímotopy a levná elektřina, byla reakce na přebytek elektřiny po útlumu
těžkého průmyslu po revoluci 89. Nevydrželo to, byl to ekonomický
nesmysl. Při účinnosti uhelné elektrárny 30% pálením elektřiny spálíte
3x víc uhlí, než když s ním topíte doma. S tepelným čerpadlem to už
vypadá o dost líp.

Emisní povolenky jsou v principu dobrá věc pro přechod od uhlí k jiným
zdrojům, jen se to vymklo kontrole, když se s nima začalo obchodovat na
burze. Všechno to je potřeba udržet v rozumných mezích.

Anděl