OT : OZE vitr nam nejak nefunguje ? :-)

Petr Simek psimek na jcu.cz
Sobota Srpen 12 12:05:01 CEST 2023

On Sat, 12 Aug 2023, ajtservis wrote:

> porad se nejak zapomina na fakt, ze v noci a x mesicu v roce neni z FVE ani
> prd ! v tu dobu vsichni vcetne prumyslu, a vseho co musi vydelat na uziveni
> EU je pripojeno do temelina, nebo jeste lepe u nasich zelenych nemeckych
> kolegu do uhelne elektrarny, protoze temelin je fujky. tedy 100%. k tem 100%
> je mozne nejakou cast roku si zablbnout s FVE :-) ale proc to mam platit ja,
> to se mi opravdu nelibi. radeji dalsi temeliny a a i posledni starej
> nezateplenej barak pripojit na primotopy/TC = prestehovat komin do toho
> temelina a bude to mit vetsi smysl nez vyhozene penize do FVE.
> [...]

Je otazka jestli je realne ze dokazeme ty jaderne elektrany postavit.
Vzhledem k tomu ze jsme soucasti vetsiho celku kde k tomu vetsinove
mysleni nepreje.

Vypada to ze az dojde uhli (ktere zatim mame) bude se palit plyn
(ktery nemame) a za ktery musime platit lidem na kterych neni dobre
prilis zaviset.

To co vyrobi fotovoltaiky snizi potrebu nakupu plynu. Ona ta zakladni
myslenka zbavit se zavislosti na rope a plynu neni spatna kdyz toho
v Evrope moc nemame. Ale rychlost jakou se to prosazuje zpusobuje
plytvani. To ze nekdo nahore rozhodne ktera cesta je spravna a cpe
do ni verejne penize horem dolem, to je chyba. Melo by se to prosadit
postupne na zaklade vyhodnosti. Treba ty FV panely uz zacinaji byt
konkurenceschopne.