Re: Mechanické montážní komponenty pro fotovoltaiku a vedení kabeláže

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Srpen 11 13:08:33 CEST 2023

Ad profily:
Pokud je máte trochu z kopce, tak je to asi bez problémů. Voda prostě
odejde.
Ale jsou-li profily vodorovně a v délce několika metrů, tak tam podle mě
problém s vodou/ledem dříve nebo později musí být.
A rád bych tomu předešel, než pak řešit potrhané profily a uvolněné panely.
I kdyby se to mělo stát jen výjimečně za obzvlášť blbých podmínek.
Případná škoda by byla obrovská. A navíc by se situace musela řešit za
nejhorších podmínek, tj. v mrazu a podobně.

Ad kabeláž:
Já tam budu mít optimizéry na každém panelu.
Jak jste prosím upevňovali optimizéry vy, kdo je případně máte? Na
panely nebo na kolejnice na střeše?
Pokud by se upevnily na panely, tak by se daly kabely mezi panelem a
optimizérem připáskovat a volně by bylo propojení optimizérů navzájem.
Pokud by se předem optimizéry přidělaly na pevnou konstrukci, tak by se
zase propojení celého pole dalo připáskovat, ale volně pak bude kabel
mezi panelem a optimizérem.
Skoro se mi zdá lepší dát optimizéry na pevné kolejnice. Nebo se pletu?

Nenašli jste někdo nějakou dobrou stránku typu "best practices" v
oblasti instalace FVE?
Člověk často najde na podobných stránkách nápady i v oblastech, které
mnoho let dělá a které ho nenapadly.
U instalace velkého systému, který dělá poprvé v životě, je prakticky
jisté, že se dopustí chyb.
A řešením ani není nechat si to udělat, tam zase velmi záleží na tom,
kdo to dělá.
Díval jsem se fotky nějakých profesionálních instalací. A už od pohledu
jsou tam některé věci, které se mi nelíbí.
A to dokonce i u tak základních věcí, jako je orientace panelů a jejich
částečného zastiňování.
Měl jsem doma 2 firmy na obhlídce. Ještě v době, kdy jsem si to chtěl
nechat udělat na klíč.
Teď, po nastudování problematiky, už vím, že každá udělala v návrhu
minimálně jednu dost podstatnou chybu.

Díky.
PL