Re: Přepínač Síť - FVE

Tomas Chvatal tchvatal na fordiag.cz
Středa Srpen 9 17:57:33 CEST 2023

Tak z 350 na 800 to neni +200 :-)
Jasne, celkova bilance bude hlavne urcena aktualni a budouci konc.cenou od CEZu.

s přáním hezkého dne / best regards
Tomáš Chvátal
tchvatal na fordiag.cz

  ----- Původní zpráva -----
  Od: Jan Kuba
  Komu: HW-news
  Odesláno: 9. srpna 2023 16:50
  Předmět: Re: Přepínač Síť - FVE

  Jako myslíte v době, kdy panely nedávají 2kW ale po dobu 2-3 hodin jen 200 W?
  A rozdíl + 200W s mppt nebo bez 0W po dobu 5 hodin dělá 1kWh denně. Kdyby To bylo 300x  v roce, je to 1500 Kč za rok.. ..

  Nemám po ruce reálná data, ale MPPT sice dokáže využít lépe desetinový výkon, vzhledem k té velikosti  výkonu to ale nemá smysl.  Už vloni jsme porovnával dva takové 2kW systémy, a výhoda MPPT vůbec není jednoznačná. Když nesvítí, tak to prostě netopí... Když svítí je panel nevyužitý i půl dne..