OT: jake UPS k lednicce/mrazaku?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Srpen 8 16:15:19 CEST 2023

Sorry, že trochu mimo.
Ale nikdo moc nepíše, tak snad nedělám ve Vašem vlákně žádnou škodu.

Asi hodně záleží na tom, jakou máte lednici. Moderní už občas používají
invertor a nějaké lepší motory, a ty se pak dají napojit na celkem cokoli.
Běžná lednice s asynchronním motorem má většinou šílený náběhový proud,
který i dost velká UPS neustojí. Kdysi jsem to zkoušel s APC 700VA, a
naprosto
bez šance. Větší jsem neměl. Přitom za jízdy má lednice nějakých 80-100W,
a ta UPS umí krátkodobě dodat víc.

Od té doby jsem si odnesl zafixovaný poznatek, že lednice a UPS ne.
Takže dneska bych použil malý měnič pro soláry a příslušně velkou
baterku. ;-)
(bez panelů, jen ten měnič a baterky)

Nicméně 24h by měl (podle mě) zvládnout trochu slušný mražák i lednice
(pokud je nebudete otevírat) jen na tepelnou setrvačnost.

To vypnutí nějakým "vtipálkem" je věc, které se velmi bojím a proč jsem
silně bojoval (naštěstí vítězně), abych mohl mít rozvaděč uvnitř domu.

PL